Ben je nou nog steeds niet overtuigd van het nut om echt te sporten in de ochtend? Dan heb ik nu vijf tips voor jou die je helpen om je bed uit te komen en aan jezelf te gaan werken.

Neem een pre workout

Ik kan intens genieten van een bakje koffie. Dat is voor mij de perfecte pre workout. Na één slok, straal ik al van mijn koffie-genot.
Wellicht is dat voor jou een vers bakje thee, een smoothie of een echte pre workout-shake.
Een goed begin is het halve werk.

Zet je favoriete muziek aan

Muziek doet zoveel met de mens. Het werkt enorm goed om een heerlijke beat op de vroege morgen te hebben. Op dit moment luister ik deze nummers:

Maak alvast een Insta-post

Ja, het werkt enorm goed om alvast een Instagram post te maken. Van het beeldscherm word je vanzelf wakker en je maakt meteen een motiverende tekst voor jezelf én je volgers. Twee vliegen in één klap. Nu moet je wel uit bed komen, zodat je die workout-selfie kan maken om je tekst te delen.

Het gevoel na je training

Je kent het vast wel, dat ene “gevoel” wat je krijgt als je je workout hebt gehad. De kick, de trots, het energieke gevoel. En je dag moet nog beginnen. Wat wil je nou nog meer? Neem dat idee mee als je moeite hebt met opstaan. Je gaat jezelf zo onwijs dankbaar zijn.

Prep je post workout treat

Het idee dat ik na mijn workout mijn favo eten mag nuttigen, geeft mij een extra boost om zo snel mogelijk naar de gym te gaan.
Na mijn training neem ik altijd een ontbijtje van havermout (ik gebruik deze), Isolaat perfection (de nutella hazelnoot is foodporn), 130 gram aardbei en kaneel. Het is onwijs fijn om eerst keihard te bikkelen, lekker te douchen en je schoon en fris te voelen. Dan kan je extra genieten van je welverdiend ontbijtje.