Vondelgym Running

Het komende jaar is typisch zo’n jaar waarin jij als hardloper gaat vlammen. Geloof mij. Misschien ben je meer een crossfiter of kickbokser of zelfs een powerlifter; maakt niet uit. Dan doe je gewoon twee keer in je leven mee met een 5 km-loop, gewoon om eens te kijken hoe snel jij met dat lijf van je zo’n Fast Five kunt afwerken – de volgende Fast Five is op 25 januari! Misschien loop je al hard en wil je wel eens iets nieuws proberen, een halve marathon, 10 kilometer, eindelijk eens die Dam tot Dam of zelfs een hele marathon?

Dat komt goed uit. Wij helpen je namelijk met alle liefde bij het bereiken van zo’n doel. Voor werken aan snelheid en advies over training kun je in onze trainingen en bij onze trainers terecht. Daarnaast starten we ieder half jaar een marathontraject volgens de Energy Control-methode; niet verder dan 14 kilometer trainen en trainen op hartslag. Of je kunt om de drie maanden meedoen met Vondelgym’s Fast Five! Vijf kilometer zo snel mogelijk om de Bosbaan rennen. Doe je vaker mee, dan kun je mooi je progressie zien. Gezellig is het sowieso.

Helaas zijn er nog altijd leden die denken dat je al heel goed moet zijn om mee te kunnen doen met trainingen, dat je al tien kilometer (hard) moet kunnen rennen bijvoorbeeld. Voor het gros van onze trainingen is dat totaal niet het geval. Uiteraard moet je voor de long runs op zondag wel in staat zijn om lang te kunnen lopen en de intervaltraining op dinsdag in West is voor gevorderden, maar met alle andere trainingen kun je gewoon meedoen ook als je begint of lange tijd niet hebt gelopen. Kom nou maar gewoon!

Naast de Fast Fives, het marathonprogramma en de trainingen die in het rooster staan, willen we in 2020 regelmatig met een groep leden meedoen aan wedstrijden. Zo staat op 19 januari de Vondelparkloop (10 km) op de kalender. We verzamelen in onze gym aan de Overtoom en lopen vandaar met z’n allen naar de start. Inschrijven kan nog via de site van de Vondelparkloop, doe mee is leuk! Je kunt je ook opgeven voor 3,3 of 6,7 kilometer – een rondje of twee rondjes Vondelpark.

Wist je trouwens dat we ook een keer per week een krachttraining voor hardlopers hebben? Op zondag in Oost en op zaterdag in West. Werken aan een sterke core en krachtige benen met Yasmin en Roos.

Genoeg te rennen, dus. Mocht je vragen hebben over het lopen; stuur me een mailtje! Dat kan naar klaas@vondelgym.nl.

Shopping cart

Subtotal
Shipping and discount codes are added at checkout.
Checkout